Ljubljana, 15. aprila – Na ministrstvu za izobraževanje, znanost in šport ocenjujejo, da je bilo v prvem mesecu izobraževanja na daljavo postorjenega veliko in da takšen način izobraževanja po nekaj začetnih težavah v prvem tednu zdaj poteka dobro. Da je pouk na daljavo stekel in večjih zatikanj ni, ocenjujejo tudi v Zvezi aktivov svetov staršev Slovenije.
Na ministrstvu ugotavljajo, da so se prvi dan izobraževanja na daljavo (16. marca) zaradi preobremenjenosti Akademske in raziskovalne mreže Slovenije (Arnes) pojavile tehnične težave, ki pa so jih v naslednjih dneh odpravili. Šolam so skupaj z Zavodom RS za šolstvo tudi poslali natančna navodila o poteku in načinu izobraževanja na daljavo. “Tako je zahvaljujoč učiteljem, ravnateljem, učencem in tudi staršem izobraževanje na daljavo hitro in dobro steklo večinoma že prvi teden, popolnoma pa drugi teden,” navajajo. Dodajajo, da je njihov cilj zaključiti šolsko leto.
Da je pouk na daljavo stekel, je v torkovi oddaji Studio ob 17h na Radiu Slovenija ocenil tudi predsednik Zveze aktivov svetov staršev Slovenije Anton Meden. Dodal je, da gre zahvala za to tudi dokaj natančnim priporočilom zavoda za šolstvo. “Praviloma v drugem tednu je večina šol opravila poizvedbo med starši in učenci o tem, kje so težave, in v večini primerov so se učitelji nato prilagodili. Tako o kakšnih večjih zatikanjih ni poročil,” pravi Meden.
Direktor zavoda za šolstvo Vinko Logaj je v isti oddaji povedal, da so zdaj bolj ali manj odpravljene tudi ovire za okoli 700 otrok, ki niso imeli primerne računalniške opreme za pouk na daljavo. Do zdaj so skupaj z ministrstvom razdelili 631 tabličnih računalnikov, šole so posodile več kot 2000 svojih računalnikov, kar nekaj opreme so zagotovili tudi nevladne organizacije in združenja: “Po informacijah, ki jih imamo, je povsod zagotovljen stik z učenci.”
Še največ težav je po besedah Logaja pri otrocih tujcih, posebej tistih, katerih starši ne obvladajo slovenskega jezika. Težave so tudi pri poučevanju romskih otrok, posebej tistih, ki živijo v strnjenih romskih naseljih. Pri slednjih so zato v pouk aktivno vključili predvsem romske pomočnike – izobražene Rome, ki običajno preko javnih del šolam pomagajo pri izobraževanju romskih otrok.